Heb je al eens nagedacht over een kennisportaal voor jouw vereniging? Je organisatie kan hier zeker baat bij hebben, want een kennisportaal heeft vele voordelen. Denk aan een online leeromgeving, informatie en/of kennis delen of een online omgeving waar je kan samenwerken. Er zijn vele opties en je kan jouw kennisportaal op maat laten maken. Benieuwd wat een kennisportaal voor een vereniging is en wat je ermee kan? Je leest het in dit blog.
Wat is een kennisportaal? Een kennisportaal is een beveiligde omgeving waar gebruikers 24/7 wereldwijd op kunnen inloggen. Het heeft één centrale toegang en biedt alle benodigde informatie die een gebruiker nodig heeft. In het kennisportaal kunnen gebruikers informatie delen en raadplegen. Dit kan via video’s, documenten, handleidingen of dashboards. Er zijn tal van mogelijkheden om informatie te delen met elkaar. Iedere gebruiker kun je een bepaalde rol geven. Dat wil zeggen dat je kan instellen voor wie welke informatie zichtbaar is.
Vaak wordt bij een website voor een vereniging gebruik gemaakt van single sign on. Zo hoef je maar één keer in te loggen en worden alle applicaties die geconnect zijn automatisch ingelogd. Nagenoeg ieder systeem kan gekoppeld worden aan een kennisportaal voor de single sign on.
De mogelijkheden van een kennisportaal Een kennisportaal heeft vele mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld alle data samen laten komen op één centrale plek. Verder kunnen bestaande systemen gekoppeld worden aan het nieuwe kennisportaal. Zo kun je bestaande systemen blijven gebruiken. Daarnaast is een kennisportaal overal en altijd online beschikbaar. Informatie in het kennisportaal is tevens ook veilig te beheren en te delen. Tot slot bespaar je kosten en tijd door geautomatiseerde kennisdeling.
Waarom een website voor verenigingen? Een kennisportaal wil je op een centrale plek hebben. Daarom is het handig om een website voor een vereniging te hebben. Op deze website kun je vervolgens een koppeling plaatsen om in het kennisportaal te komen. Met een website voor een vereniging kun je persoonlijke informatie verstekken aan de leden. Daarnaast hebben leden vaak dezelfde vraag. Met een FAQ voorkom je dat je ieder lid apart moet beantwoorden met dezelfde vraag. Tot slot kan je via een website voor een vereniging ook leden werven. Veel verenigingen kampen met een te kort aan leden en op deze manier kan dit opgelost worden.
|
https://www.yard.nl/kennisbank-ontwikkelen/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Wat zijn autoclaven en waarvoor worden ze gebruikt? Dankzij de technologische vooruitgang is het mogelijk om levensbedreigende en gezondheidsbedreigende infecties te voorkomen. Met name op de plaatsen waar ze kunnen voorkomen. Zelfs als...
- Koop e-commerce met ideaal veilig Is het mogelijk om e-ethereum met ideaal te kopen? Het antwoord is een klinkende ja. Een van de meest opwindende dingen over deze technologie is...
- Op vakantie met een camper Helaas is er ook deze zomer nog het corona virus waar we voor op moeten passen. Niets zou vervelender zijn dan dat je besmet raakt...
- Drie voordelen van het gebruiken van gellak Drie voordelen van het gebruiken van gellak Gellak is erg populair bij de schoonheidssalons en nagelstylisten. Gellak geeft namelijk een veel beter resultaat als normale...
- De verschillende mogelijkheden van grafstenen in Alkmaar Bent u op zoek naar een aanbieder van grafstenen in Alkmaar? Artea Grafmonumenten is in dat geval dan misschien wel de aanbieder waar u naar...
- Koop een geteste blender bij debesteblender.nl De beste blenders Als je jezelf niet als een echte kok beschouwt, dan kunnen de beste blenders je tijd in de keuken zoveel eenvoudiger maken....