6 technieken om met inhoud te werken

cms web design

Contentmarketing is een marketinggebied waar alle bedrijven al mee bezig zijn. Iedereen wil het vertrouwen van hun klanten winnen, en content is juist de tool waarmee je dit kunt doen. In dit artikel bespreken we zes inhoudsstrategieën die u kunnen helpen uw concurrentie te verslaan en de loyaliteit van uw publiek te vergroten.

1) Creëer interesse vanaf de eerste seconden

Wanneer de aandachtsspanne van een persoon niet meer dan 6 seconden duurt, moet men handelen met behulp van beelden die het denkpatroon doorbreken of emoties oproepen. De afbeelding bij de inhoud moet maximale interesse wekken – hier rekenen we op uw verbeeldingskracht. Maar wat moet er precies worden vermeden: het beeld van een ijsberg – als symbool van verborgen kansen, een kluis of een schild – een symbool van veiligheid, een handdruk – samenwerking, een pijl in een doelwit – een doel bereiken. Door aangepaste looks te creëren, krijgt u een voorsprong op uw concurrenten. Geen handen schudden in artikelen. Het is niet meer in de mode!

2) Probeer Wikipedia te infiltreren

U heeft minstens twee redenen:

  • Wikipedia is een van de beste bronnen van derden, gerangschikt door Google.
  • Het plaatsen van een artikel op Wikipedia is gratis, actiegerichte PR voor uw merk.

Als uw bedrijf een belangrijke chronologie van gebeurtenissen heeft opgebouwd in de vorm van feiten en statistieken, en u kunt linken naar onafhankelijke publicaties over u, maak dan nu een pagina. Onthoud dat u naar de encyclopedie schrijft – gebruik het formaat en blijf ook onpartijdig (geen campagne voeren, “verkoopteksten” en waardeoordelen, anders wordt de inhoud niet toegelaten).

3) Creëer situationele inhoud

Dit kunnen grote wereldgebeurtenissen zijn, vakanties, gebeurtenissen in uw stad, uitdagingen. Het is belangrijk om deze trends in het ontluikende stadium op te vangen, voordat ze mainstream worden. Een kenmerk van dergelijke inhoud is een hoge sociale respons. Onthoud bij het ontwikkelen van een creatief idee dat het niet verder mag gaan dan de algemene contentstrategie van uw bedrijf. Het is belangrijk dat het advertentiemateriaal overeenkomt met de branding van de communitypagina. Het concept zelf van een merk zou deze situatie moeten aanvullen en niet in strijd zijn met zijn eigen waarden en overtuigingen.

4) Ga naar de “nul” Google

Zero SERP, ook wel bekend als Featured Snippet, is een tekstfragment bovenaan de pagina naast de traditionele lijst met zoekresultaten. Google Snippets zorgt voor een enorme hoeveelheid verkeer naar uw site. Om uw artikel op de nul te krijgen, maakt u eenvoudige inhoud die de vraag van de gebruiker beantwoordt en gebruikt u genummerde lijsten met tekst of h2-koppen van het tweede niveau. Gebruik ook langere zoekwoorden om specifieke vragen te beantwoorden, zoals “hoe kan ik …”, “wat is …”. Met deze formulering zal de inhoud veel meer oplossingsgericht zijn.

5) Optimaliseer uw inhoud voor gesproken zoekopdrachten

Er wordt veel over deze trend gesproken. Mensen gebruiken gesproken zoekopdrachten als ze aan het rijden zijn of slecht zien. De tijd die ze zouden hebben besteed aan typen, wordt nu gebruikt voor meer nuttige actie. Er zijn verschillende dingen die u kunt doen om uw gesproken zoekopdracht te optimaliseren: lees uw inhoud hardop voor en zorg ervoor dat deze natuurlijk klinkt, en vermijd het gebruik van ingewikkelde taal en al te complexe zinnen. Bovendien kunt u lange trefwoorden en vragen als koppen gebruiken – het is natuurlijker, zoals we in het leven zeggen.

6) Denk in verschillende inhoudsformaten

Vergeet de verschillende gewoonten niet om informatie uit verschillende bronnen te halen. Ondanks het feit dat je publiek onveranderd blijft, consumeert het informatie op verschillende manieren: op Instagram – we delen belangrijke dingen, op Facebook – willen we pronken met onze prestaties, op Twitter – om grappen te maken, op de website – verklaren we onszelf. Organisch integreren in de feed betekent op dezelfde golflengte zitten als de lezer en niet verdrinken in de zee van concurrerende inhoud.

In plaats van een conclusie

Experimenteer, wees trendy, maar maak altijd gebruik van uw eigen successen en mislukkingen. Of u bent een datamanagementanalist of u houdt vast aan wat u denkt dat werkt. Mensen die in hun werk alleen intuïtie gebruiken, hebben het mis. Markeer links en verzamel gegevens.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html